1. AFYONKARAHİSAR KOBİ ZİRVESİ GIDA SEKTÖRÜ SONUÇ BİLDİRGESİ
- Afyonkarahisar tüm ülke çapında hakkıyla kazanmış olduğu gıda ürünleri ile tanınmaktadır. Başta et ve et ürünleri, kaymak, lokum gibi ürünlerimizin Afyonkarahisar Markası ile satılması İlimiz için büyük bir kazançtır. Ancak, bu markanın da değerini kaybetmemesi için gıda üreticilerinden başlayarak, dağıtıcısı, pazarlamacısı ve satıcısına kadar gerekli hassasiyetin gösterilmesi şarttır. Unutulmamalıdır ki gıda güvenliği konusunda gıdayı üreten kadar, pazarlamasını yapan, satışını yapan da müteselsilen sorumludur. Bu ürünlerimizin korunması ve gerçek değerinde son tüketiciye ulaştırılması sorumluluğu tüm Afyonkarahisarlılara aittir.
- AB Uyum Sürecinde, gıda ile iştikal eden tüm KOBİ’lerin üstüne görevler düşmektedir. İlimiz ürünlerinin imalatı ve pazarlanması ile ilgili ileride sorunlar yaşamamak için Gıda sektöründe faaliyet gösteren KOBİ’lerimizin AB Uyum Süreci ile ilgili çalışmalarına hız vermelidir.
- Her sektörde olduğu gibi İlimizde de kayıtdışı imalat ve bundan doğan ekonomi, İlimizde gıda sektöründe layıkıyla çalışan tüm KOBİ’leri zor durumda bırakmaktadır. Tüm ülkede marka haline gelmiş ürünlerimizin ileride daha da büyük zararlar görebileceğini düşündüğümüz bu tezgah altı imalat, kucağımıza bırakılmış bir bomba gibidir. İnsan sağlığı ile direkt alakalı gıda imalatı ile ilgili, özellikle tezgah altı tabiri ile imalat yapanlarla mücadele edilmelidir.
- İlimizde aynı zamanda günlük ortalama 4-5 milyon adet yumurta üretimi gerçekleşmektedir. Ancak tavukçuluk ve yumurtacılık sektörü hertürlü konjenktürel krizlere maruz kalmakta ve bu konuda çok hassas bir yapıya sahiptir. Bu nedenle özellikle kriz dönemlerinde karlı fiyat oluşturma konusunda problemler yaşanmaktadır. İlimizin yumurta üretiminde sözsahibi olduğu gibi fiyat belirleme açısından da söz sahibi olmalıdır. Üretilen yumurtanın ihracat potansiyelinin artırılması, yumurtadan yan ürünlerin elde edilmesi ile ilgili sanayi tesislerin inşası, rendering, soğuk hava deposu vb tesislerin inşası teşvik edilmelidir.
- Ülkemizde olduğu gibi İlimizde de Sağlıklı Süt toplanması, üretimi ve tüketimi konularında sorunlar yaşamaktadır. Ülkemizin kişi başına düşen pastörize süt tüketimi AB’ne göre çok düşük seviyede bulunmaktadır. Bu rakamı artırabilmek için en başta üreticimizin bilinçlendirilmesi gerekmektedir. Ayrıca süt toplama tesislerinin kurulması için gerekli destek ve teşviklerin aktif olarak girişimcilere aktarılması gerekmektedir.
- Her şeye rağmen, İlimiz tarıma dayalı gıda ürünlerinin üretiminde Ülke genelinde büyük bir önem taşımaktadır. Gıda ile ilgili ürünlerimizin ileriye dönük projeksiyonlarında, İlimizin iç dinamikleri hiçbir zaman gözardı edilmemelidir. Gıda ile ilgili ün kazanmış ürünlerimiz yine kendi iç dinamiklerimiz sayesinde hak ettiği ünvanı ve kaliteyi kazanmıştır. Unutulmamalıdır ki, bu ürün yelpazesini genişletecek olan da, ürünlerimizi daha kaliteli hale getirecek olan da, dünya çapında marka haline getirecek olan da yine Afyonkarahisarlı KOBİ’lerdir.
1. AFYONKARAHİSAR KOBİ ZİRVESİ MERMER SEKTÖRÜ SONUÇ BİLDİRGESİ
- Afyonkarahisar doğaltaş sorunları; Sanayici, Üniversite ve Kamu Yönetim birimleriyle sistematik şekilde tartışılacaktır.
- Elde mevcut olan envanterlerden hareket ederek; Afyonkarahisar’da bulunan doğaltaş ocakları, işletme tesisleri, pazarlama ve satış organizasyonları hakkında sürekli güncellenen envanterler hazırlanacaktır.
- Taşıma sistemlerinde maliyet düşürücü projeler geliştirebilmek için T.C.D.D. imkanları ve kamu yönetimi nezdindeki diğer imkanların kullanılmasının kolaylaştırılması sağlanacaktır.
- Mermer ihracatında kullanılan banka sisteminin gerek sevk öncesi ihracat kredisi, gerekse işletme kredisinin rotatif hale getirilmesi konusunda çalışmalar yapılacaktır.
- Sektördeki ihracat yapan işletmelerin gerek müşterilerini, gerek ihracat bedellerini sigortalayabilme ve güvenilirlik kontrolünün yapılabileceği sistem ve bilgi bankaları muadil ülkelerdeki benzerleri gibi oluşturulacaktır.
1.AFYONKARAHİSAR KOBİ ZİRVESİ TERMAL SEKTÖRÜ SONUÇ BİLDİRGESİ
- Termal Başkent İmajının pekiştirilmesi için, tanıtım ve turizm yatırımcılarını çekebilmek, yönlendirmek için TOSYÖV ve ATSO iş birliği ile ortak çalışma gurubunun oluşturulması
- Afyonkarahisar’ın bir Kent markası haline gelebilmesi için, gerekli olan pazarlama, tanıtım ve bilimsel çalışmanın desteklenmesi ve hızlandırılması amacı ile Kamu Kurum, Üniversite, Sivil Toplum Örgütleri ve Özel Sektörün müştereken çalışabilmeleri için gerekli ortamın ve platformun sağlanması.
- Termal Turizm merkezlerinin, bir bütün olarak yönetimi, Jeotermal suyun dağıtımı ve etkin kullanımı, teknik alt yapının (mevcut yeni çevre yolunun bağlantı noktası ile Kütahya kavşağına kadar ve Kütahya kavşağından Ömer- Gecek Havzasına kadar elektrik alt yapısı için ayrılan ödeneğin yetersizliği ) geliştirilmesi ve yenilenmesi, çevre düzenlenmesi, alanın Yurt Dışı tanıtımının yapılması, ve benzeri konularda faaliyetleri geliştirmek üzere, İl Özel İdare, Belediye ve Turizm Yatırımcıları tarafından oluşturulacak Mahalli İdari Birliklerinin kısa sürede kurulması gerekmektedir.
- Jeotermal rezervlerinin korunması, izinsiz sondajların yapılmaması, nitelikli re-enjeksiyon için gerekli bilimsel çalışmaların yapılması ve önlemlerin alınması, re-enjeksiyonu yapılamayan akışkanın, çevreye zarar vermemesi için gerekli çalışmaların yapılması.
- Kentteki tahsis edilen araziler ile yapılacak olan tesislere birlikte 20.000 yatak kapasitesine ulaşabileceği hedefinde ortaya çıkacak eleman, istihdam ihtiyacı nüfus artışı sonucunda ortaya çıkacak göç Kentsel-Sosyal teknik alt yapıda oluşabilecek sorunların giderilmesine yönelik olarak ve Afyonkarahisar Kent bütününde, Termal Turizm gelişmelerine paralel olarak gerekli planlanma etüt çalışmalarına başlanması.
- Afyonkarahisar ve komşu İllere hizmet verecek Uluslararası nitelikli Altıntaş Bölgesel Havaalanının öncelikle yapımının tamamlanması ve geçiş döneminde de, Afyonkarahisar havaalanını sivil uçuşlara açılmasıyla birlikte, Uşak ve Isparta Havaalanından ve hizmet sağlanabilmesi için etüt çalışmasının yapılması.